Titulo

Атака на Розетку. Московська компанія вимагає закрити український інтернет-магазин, посилаючись на російські закони

 Від «Розетки» вимагають видалення або обмеження доступу до «незаконно розміщених матеріалів»
Фото: rozetka.ua
Від «Розетки» вимагають видалення або обмеження доступу до «незаконно розміщених матеріалів»
Власник Розетки Владислав Чечоткін повідомив на своїй Facebook-сторінці, що московська компанія «Бренд Монітор» звернулася до реєстратора домену rozetka з вимогою заблокувати домен із відсиланням до порушення російського законодавства.
Від Розетки вимагають видалення або обмеження доступу до «незаконно розміщених матеріалів» та сповіщення про те, коли це буде зроблено. Лист перекладено українською мовою, хоча відповідь очікується російською.повідомляєhttps://nv.ua

«Повідомляємо Вам, що на сайті rozetka.com.ua, провайдером хостингу якого Ви є, без Дозволу правовласника незаконно використовується його інтелектуальна власність:
https://rozetka.com.ua/.....
Правовласник украй серйозно підходить до питань підтримки законності у використанні належної йому інтелектуальної власності і буде готовий зробити необхідні заходи для захисту своїх виключних прав у разі потреби.
Відповідно до права, що застосовується (див. Ст. 1219 ЦК України, ст. 247 АПК РФ), а саме ст. 1253.1 ГК РФ, в умовах ненадання адміністратором сайту rozetka.com.ua доказів законності використання ним інтелектуальної власності Правовласника (договорів та інших документів, що підтверджують вичерпання виняткових прав щодо пропонованої до продажу продукції), від імені Правовласника просимо Вас забезпечити видалення або обмеження доступу до незаконно розміщеніх матеріалів, що доступні за вищевказаними посиланнями».
З юридичної точки зору, магазин не зобов'язаний задовольняти вимоги російської компанії дотримуватися прав власників торгових марок, які не зареєстровані в Україні або через міжнародну реєстрацію з поширенням на Україну. «Слід враховувати, що значна кількість світових брендів представлено в Україні через російські або східно-європейські офіси, розташовані поза Києвом. Безумовно, як структурувати бізнес вирішувати виключно його власнику», - коментує керуючий партнер адвокатського об'єднання" Suprema Lex ", адвокат Мороз Віктор.
На сайті компанії «Бренд Монітор» ідеться, що вона надає послуги із захисту товарного знака, торгової марки, бренду. Це стосується контрафакту, «сірого» імпорту, доменних імен і порушень у рекламі. Виявлення відбувається в автоматичному режимі 24/7 за допомогою комп'ютерного зору (аналізується зміст сторінок, зображення, логотипи). Замовлення такого аудиту – безкоштовне.
«Цей лист – пряма антиреклама закону про національний принцип вичерпання прав на ТМ, який хочуть ухвалити в Україні. Такий сьогодні діє в чотирьох країнах світу, серед яких Росія і ПАР», – прокоментував подію для НВ Владислав Чечоткін. – Його лобіюють продавці електроніки, але Україна – імпортозалежна країна, у нас на імпорт припадає 80% товарів, тому торкнеться він будь-яких сфери життя українців. Це буде гірше від «закону про 22 євро», тому що якщо з «законом про 22 євро» ви б могли купити, наприклад, кросівки за кордоном за більшу суму і сплатити податок з різниці, то тут, навіть якщо ви захочете заплатити податок, володар прав на ТМ може в принципі заборонити купувати вам його бренд за кордоном і ввозити в Україну, ми потрапимо в споживче гетто, де можна буде купувати тільки за тією ціною, яку встановила одна компанія. А тепер уявіть, що те ж саме буде з ліками, автозапчастинами та іншими товарами».
Минулого року в Україні вже розгорівся скандал навколо заборон на постачання техніки Xiaomi і Meizu в Україну на вимогу власника інтелектуальних прав на торговельну марку. В Україні зареєстровано два законопроекти з різним підходом до принципу вичерпання прав на торговельну марку – національним і міжнародним, це 5419 і 5699 відповідно.
Зараз у Раді зареєстровано обидва законопроекти. За словами Чечоткіна, ЗП 5699, поданий Кабміном (з лютого 2018 перебуває у статусі «вручено подання Комітету про розгляд»), враховує побажання бізнесу, але з нього хочуть вилучити пункт про міжнародний принцип вичерпання прав на ТМ – та ж група, яка лобіює 5419. Також активізувалося лобі ЗП 5419, і проект можуть поставити на голосування вже найближчим часом. Про те, що закон про вичерпання прав на ТМ обговорюється в кулуарах Верховної Ради і може бути ухвалений незабаром, НВ повідомило ще одне джерелоу сфері рітейлу.
«Мене як громадянина хвилює, в якій країні я живу, тому Розетка бореться з такими ініціативами. Ми сьогодні вже отримуємо листи з вимогою підвищити ціни на товари, але якщо закон 5419 ухвалять, такі листи будуть приходити сотнями, і кожна компанія зможе вимагати вимкнення домену. До того ж це торкнеться не тільки нас, а й усіх магазинів», – резюмує Владислав Чечоткін.
На платформі Blogger.