Titulo

Рік безвізу: читачі та журналісти Нового Времени розповіли про свої подорожі до Європи без віз

Читачі та журналісти Нового Времени розповіли про те, як їздили в країни ЄС після введення безвізового режиму для України.
11 червня 2017 офіційно вступив в силу безвізовий режим між Україною і Європейським Союзом. Ми вирішили запитати у читачів і колег, в яких куточках Європи вони побували за минулий рік, чи виникали у них проблеми при перетині кордону за безвізовим режимом і що вони можуть порадити менш досвідченим українським туристам.повідомляєhttps://nv.ua

Олександр Дроздов, фоторедактор

На фото – Рига

Прибалтика давно приваблювала мене красивою архітектурою міст і відносною близькістю. Тому на травневих проїхали через Білорусь до Литви (Вільнюс), потім до Латвії (Рига, Юрмала). Емоції від безвізу найпозитивніші – немає складнощів і паперової тяганини при перетині кордону. У всякому разі, на машині.
Машина – найприємніший для мене вид транспорту і найдешевший. На кордоні з Білоруссю довелося за старою совковою традицією заповнити декларацію на машину, з купою безглуздих запитань. І, звичайно ж, пройти огляд. Литва прийняла легко, швидко і без будь-якої бюрократії.

Європа для мене тільки почала відкриватися. До цього надавав перевагу Азії, причому дикій: Монголії, Узбекистану, Сибіру та країнам Південно-східної Азії. Безвіз сильно спростив пізнавання Європи, є до чого йти.
Що б я порадив менш досвідченим українським туристам? Насамперед варто просто відправитися. Куди – не має значення. Головне – мати позитивний настрій і бажання пізнавати нове – місця, традиції, і звичайно ж кухню!

Богдан Шевченко, читач

© Богдан Шевченко via Facebook

За безвізом їздив до Будапешту. Різниці "до" і "після" безвізу не помітив, хоча у мене дуже велика перерва в поїздках була – в останній раз був в Європі ще до війни. Поїздка намітилася спонтанно, завдяки розпродажу від WizzAir. Квитки туди-назад обійшлися в 1600 грн. Цікавий момент – при проходженні контролю в Жулянах перше, що запитав прикордонник – "у тебе хоч якісь гроші є на поїздку"? Я так зрозумів, з безвізом і лоукостами зовсім вже прості люди літати стали. До речі, загальний бюджет поїздки склав 200$ з перельотом (привіт Орлу та Решке). Загалом, я задоволений і рекомендую не сидіти вдома, а літати, поки нам цю "халяву" не прикрили.

Віктор Стельмах, ведучий програми Їдемо Далі на Радіо НВ

Біометричний паспорт отримав у жовтні минулого року. Із затримкою на три місяці. З того часу їздив по ньому за кордон в країни Євросоюзу раз 20. До Німеччини, Швейцарії, Фінляндії, Швеції, Іспанії, Франції, Австрії, Португалії. Перший раз побоювався, і тримав напоготові другий паспорт, де у мене ще залишалося небагато місця для печаток. І потім ще кілька разів брав з собою про всяк випадок другий паспорт з Шенгенською візою, яка у мене діяла до лютого 2018 го. Але коли переконався, що він не потрібен – перестав його з собою возити.

Найбільш цікавими виявилися фінські і польські прикордонники. Задавали багато питань про мету поїздки, і цікавилися, чому я приїжджаю до них в гості всього на кілька днів. Але коли бачили міжнародне журналістське посвідчення, відразу ставили штамп про в'їзд. Пресу в країнах Євросоюзу поважають більше, ніж в Україні. А найбільш лояльні – італійські та швейцарські прикордонники. Іноді можуть поставити штамп про в'їзд, навіть не порівнюючи фото. Або розмовляючи з прикордонником по сусідству.

Тетяна Тимошенко, читачка

Наша родина любить автомобільні подорожі на довгі дистанції. Тому в червні минулого року, в перші дні безвізу, ми вирішили ризикнути і поїхати за наступним маршрутом (на авто): Угорщина – Сербія – Македонія – Албанія – Греція – Македонія – Сербія – Угорщина – Україна. Подорож тривала понад два тижні, кордони перетинали абсолютно без проблем. В цьому році, наприкінці травня, знов-таки, скориставшись безвізом, також на авто, здійснили подорож Угорщина – Словенія – Італія – ​​Словенія – Угорщина – Україна. За час мандрів у нас жодного разу не виникало ніяких проблем з перетином кордонів або перебуванням в інших країнах.
На мій погляд, безвіз особливо корисний таким мандрівникам, як ми. Адже зазвичай ми вирішуємо поїхати в подорож за тиждень до поїздки, і, звичайно, без безвізу це було б практично неможливо (або тільки при наявності мультивізи – так ми подорожували раніше). А взагалі безвіз – це прекрасний спосіб відкривати Європу / світ, знайомитися з іншою культурою. Шкода, що багато наших співвітчизників цього не розуміють і продовжують віддавати перевагу "Туреччинам та Єгиптам".

Анжела Величко, менеджер із реклами

Перша країна, яку я відвідала за безвізом – Норвегія. Це була робоча поїздка на п'ять днів. Летіла літаком в Осло, назад вилітала з Бергена. Страшенно хвилювалася, бо перша поїздка за безвізом. Роздрукувала квитки, бронь готелю, залишок на карті, страховку. Митники з обох сторін не запитали нічого, крім – куди летите і навіщо. І після відповіді побажали щасливої ​​дороги. Пройшла з двох сторін кордон швидко і залишилася приємно здивована змінами.
Дуже рада безвізу, оскільки намагаюся літати (або їздити на автобусі-поїзді) в Європу щороку і щоразу оформлення документів і подача в візовому центрі – це великий стрес. Плюс 47-60 євро коштувало щоразу отримати візу, тому що крім плати за шенген, багато посольств вимагають отримувати візи через дружні центри, у яких свій прайс.

На фото - Берген

За тиждень лечу у відпустку до Португалії. Вже не хвилююся, тому що знаю, що на кордоні все буде добре. Але квиток, бронь готелю, страховку і підтвердження фінансової спроможності все одно приготую – правила є правила, а людина я законослухняний.
З Європою знайомлюся поступово. Починала з близьких країн, потім пробиралася далі. У моєму списку: Чехія, Угорщина, Німеччина, Франція, Бельгія, Голландія, Італія, Іспанія, Австрія, Люксембург, Данія, Норвегія, Швеція, Британія. Раджу початківцям подорожувати по Європі туристам не боятися і планувати поїздки. Сьогодні економ-поїздка в Прагу або Будапешт може обійтися в 150-200 євро за 3-5 днів, а емоцій вистачить на рік вперед. Ще раджу тим, у кого "чистий" візова історія все-таки бути готовими показати бронь готелю або лист-запрошення від друзів-родичів, мати при собі страховку і бути готовим довести свою платоспроможність. Радити куди поїхати не можу – я мріяла побачити місто Гауді – Барселону, але потрапила туди вже після того, як проїхала пів-Європи і закохалася в Париж, Прагу і Рим.

Ярослав Кергет, читач

На фото – вулкан Стромболі / © yaronkiev via Instagram

За рік за безвізом я встиг побувати в Італії (був серед перших 10 мандрівників, хто вилетів з Жулян у перший день безвізу) і в Хорватії, на музичному фестивалі SUNcéBeat. Чому летів у перший день безвізу? Так співпало, саме на ці дні у нас була заброньована яхта. У нас був круїз Ліпарськими островами, також ми піднімалися на вулкан Стромболі і спостерігали за його виверженням.

Кирил Чеботарьов, відділ New Media

За безвізом їздив (і літав) в сумі тричі – спочатку була подорож до Угорщини на музичний фестиваль Sziget, потім були ще дві поїздки до Польщу – до друга і на відпочинок у гори (+ на день заїжджали до Словаччини).
Проблем не виникало жодного разу – всюди пропускали без будь-яких питань, при тому що я подорожував і на літаку, і на автобусі, і на автомобілі. Хіба що в автобусі на кордоні когось із моїх попутників хотіли розгорнути в зворотну сторону – він віз із собою занадто багато сигарет.

Не можу сказати, що безвіз сильно вплинув на мої подорожі – хіба що тепер трохи менше потрібно переживати перед поїздкою, щоб зробити візу. І тепер наполегливо рекомендую кожному, з ким спілкуюся, поїхати на якийсь музичний фестиваль. Благо, крутих варіантів маса – від сусідньої Польщі до далекої Іспанії. Музичний фестиваль – це незрівняний досвід як у плані музичного сприйняття, так і в плані знайомства і пізнання інших культур.

Олексій Самоваров, арт-директор

Першою країною, яку я відвідав за безвізом, була Словенія, чудовий прес-тур від Нового времени. Справа була в листопаді 2017 року, а новий закордонний паспорт я отримав ще в серпні. Коли його забирав у паспортному сервісі, навіть такий жарт придумав:
- Гей! А чому у тебе така кисла фізіономія в новому біометричному паспорті?
- Тому, що моя черга на фотографування підійшла тільки за п'ять годин.
Самостійно я їздив за новим паспортом в квітні цього року, з дружиною до Греції. Чому до Греції? Напевно, щоб закрити свій шкільний історичний гештальт: Афіни, Акрополь, Парфенон, Парнас, Олімп і інші давньогрецькі чудеса засіли в моїй голові нарівні з єгипетськими пірамідами.

Єдина глобальна зміна — відпала необхідність збирати купу папірців для отримання візи. З безвізом подорожувати стало легше, однозначно. В іншому все так само. На митному контролі в європейських аеропортах залишилися ті ж два види будок: "для громадян ЄС" і "для всіх інших". Ми як і раніше стаємо в другу ☹
Ми з дружиною і з друзями завжди їздимо за пам'ятками. Практикуємо наступний варіант: в країні призначення знімається в оренду будиночок, в аеропорту (або в місті) береться напрокат невеликий автомобіль і потім вже зі свого місця проживання ми їздимо околицями.
Одного разу зі мною трапилася така неприємна історія: кілька років тому ми з дружиною вирішили відвідати Іспанію (Барселона, Мадрид, і далі по Андалусії на південь — Толедо, Гранада, Кордоба, Севілья, Кадіс, Марбелья тощо). У Мадриді я заздалегідь замовив машину, були проплачені всі наші подальші місця проживання і складений чіткий графік проходження і огляду визначних пам'яток в кожному місті. І ось коли я з'явився в конторі прокату авто в Мадриді і показав свої водійські права (такі великі рожеві, видані мені ще в 1999 році), то менеджер з незворушною посмішкою мені їх повернув і сказав, що вони тут є недійсними... Мої аргументи, що я за цими правами колесив по Франції, Італії та Америці на нього не справили ніякого ефекту. Ми вийшли з офісу. Шок ... Що робити? Весь наш план поїздки зруйнувався як картковий будиночок. Врятувало те, що при підготовці до поїздки мені порадили одну місцеву прокатну фірму (спасибі, Іра Ілюшина!), Але я тоді чомусь відкинув цю пропозицію. І ось з великими складнощами нам вдалося туди дістатися і таки орендувати чудовий Fiat 500. А по приїзду в Київ я відразу ж змінив свої старі права на нормальні міжнародні, в формі картки.
Інший висновок, який я зробив з цієї поїздки: не можна осягнути неосяжне. Ми планували переїжджати з міста до міста щодня. Увечері приїхали, заселилися, поспали, вранці — на огляд міста і ввечері знову в дорогу. План ми виконали, подивилися все, але якою ціною! Втомлювалися нереально. Ритм має бути більш спокійний. На кожне місто потрібно відводити 2-3 дня. Краще подивитися менше, але задоволення зможете отримаєте більше, це точно.

Іван Верстюк, журналіст

Я вперше скористався безвізом в серпні 2017 го року, коли поїхав в Данію. Правда, не я обрав цей напрямок, а напрямок обрав мене. Це було відрядження. Треба сказати, першу можливість використати безвіз я пропустив в червні минулого року. Я тоді робив пересадку в аеропорту Парижа і чекав рейсу до Києва дев'ять годин, проте був дуже втомленим після трансатлантичного перельоту і вирішив в місто не виходити. Час дозволяв це зробити, а фізичний стан — ні.
Якщо говорити про враження від безвізу, то це неймовірне почуття, коли прикордонник бере твій паспорт — і нічого не питає. Йому і так все зрозуміло. Чесно скажу, якби треба було оформляти візу — я б, може, і не поїхав тоді до Данії.
Я скористався безвізом вже тричі, відвідавши Данію, Швейцарію та Німеччину. Швейцарія — не член ЄС, але це країна Шенгенської зони, тому на неї теж поширюється український безвіз. Це все були робочі відрядження — відвідування офісу компанії Carlsberg в Копенгагені, Всесвітнього економічного форуму в Давосі та Конференції з безпеки в Мюнхені. Поки для подорожей в ЄС я користувався тільки літаками. Ніколи ніяких проблем не виникало. Хвилювався одного разу, коли проходив прикордонний контроль в Празі при пересадці на літак Прага — Копенгаген. Справа в тому, що до Чехії їдуть працювати дуже багато трудових мігрантів з Івано-Франківської, Тернопільської та Львівської областей, де прізвище Верстюк поширене в деяких селах. Переживав, щоб мене не сплутали з якимось іншим Верстюком — мігрантом, який нелегально працює де-небудь в Чехії. Але все обійшлося. На кордоні мене іноді запитують англійською мовою про мету візиту та його тривалість. Все це абсолютно без напруги і з посмішкою.

До безвізу я, звичайно, в Європу їздив, але відверто обтяжувався оформленням шенгенської візи. Особливо після того, як Посольство Бельгії двічі видало мені шенгенську візу аж на три дні. При плануванні подорожей до Європи раніше вибирав безвізові країни — Чорногорію, Албанію, Боснію, Сербію, Грузію. Зараз же для мене поїздки в ЄС — невід'ємна частина життя. Ні більше, ні менше.
При плануванні першої подорожі в Європу здається, що всіх нюансів не можна передбачити. І це дійсно так. Моя порада — не переживайте, якщо не все до кінця розплановано. Я люблю орієнтуватися за місцем і змінювати плани по ходу подорожі. Через близькість і доступність Польщі багато українців вибирають саме цю країну для легкої та дешевої безвізової подорожі. Але мені здається, що ніж чотири рази з'їздити до Польщі, краще один раз з'їздити до Швейцарії. Повірте, якихось дві години автомобільної поїздки по швейцарських лугах і озерах здатні перевернути ваші уявлення про прекрасне. Побалуйте себе при цьому набором швейцарських асоціацій — тут живе олігарх Ігор Коломойський, тут приховують свої капітали найбагатші люди світу, тут проводять свої відпустки політики. Це дуже цікаво.

Денис Панченко, читач

На фото — комуна Санта-Маргеріта-Лігуре / © denis.panchenko via Instagram

Першою країною в'їзду за безвізом була Хорватія — тоді ми з командою Croatia Travel летіли на музичні фестивалі в містечко Тишнов, на березі Адріатики. Пам'ятаю, тоді я хоч і внутрішньо вірив в благополучний результат, але все одно переживав і для підстраховки взяв старий паспорт з хорошою візовою історією. Навіть заготовив англійською відповіді на можливі запитання про мету візиту.
Але все виявилося легко:
- Hello!
Працівниця митниці дивиться на мене, в паспорт, менше ніж за хвилину стандартних процедур ставить штамп прильоту, віддає паспорт.
З того часу за безвізом відвідав ще п'ять країн (Польща, Австрія, Італія, Сан-Марино, Угорщина) і ніде не було жодної проблеми.

Катерина Корнієнко, відділ New Media

На фото – Таллінн

Три мої перші поїздки за безвізом були навчально-робочими, так чи інакше пов'язаними з журналістикою. Причому перша і друга – в балтійські країни, Естонію і Латвію. Тому всі три рази у мене з собою був "повний пакет" документів, включаючи лист-запрошення і вагому мету поїздки. Хоч я і вірила в введення безвізу, довірилася йому не одразу. Досі вожу з собою свій старий, анульований паспорт з великою кількістю віз. Готова його продемонструвати за необхідності. Мовляв, раніше пускали. Поверталася, не порушувала.
Перше враження від безвізу було радісне "Ухти, і це все?". Досі незвично, що немає необхідності заздалегідь готувати безліч паперів, брати довідку з роботи і з банку, щоб з'їздити на кілька днів у відпустку. Головне, що дав безвіз – це відчуття свободи. Що можна в будь-який момент зірватися з місця, маючи на руках паспорт і гроші (добре, ще квитки і бронювання). До речі, остання поїздка виявилася показовою в плані переваг безвізу. Коли ми прилетіли до Барселони з Франкфурту (у нас був тур Нідерланди-Німеччина-Іспанія), ніхто в аеропорту не перевіряв наші паспорти. На зворотній дорозі, на свій жаль, ми епічно переплутали аеропорти в Барселоні (Ель-Прат і Реус), пропустили свій рейс Ryanair, що обійшовся нам у 10 євро, і пересадку в Німеччині. Благо, з собою у нас залишалася невелика кількість грошей. Коли перший переляк минув, ми відкрили карту Європи і почали дивитися, через які країни можна дістатися додому. Думаю, якби ми мали побільше грошей і самої відпустки, ми б продовжили свою подорож. Адже віз, які б закінчувалися "прямо сьогодні або завтра", в паспортах у нас не було.

На фото – Утрехт

Всього безвізом за цей рік я скористалася 5 разів. Причому пробувала перетинати кордон і на літаку, і на потязі, і на автобусі. Останній варіант виявився найгіршим, як і очікувалося. Ми провели на кордоні кілька годин (здається, 4), чекаючи перевірки. І, судячи з розмов в автобусі, кілька людей зняли з рейсу через перевищення терміну перебування в ЄС. Найзручнішим варіантом виявився Інтерсіті Київ-Перемишль. Прикордонники перевіряли паспорти прямо в поїзді, поки той їхав. Тому якщо обирати між поїздками до Польщі на автобусі або на поїзді, наполегливо рекомендую другий варіант. Набагато комфортніше і не особливо дорожче.

Ірина Чухлебова, продакшн-менеджер журналу

За безвізом їздила один раз, в Польщу. Давно хотіла подивитися замок в Ланцуті й погуляти в Кракові. Шкода, не вистачило часу на поїздку в Освенцим. Кордон перетинали на поїзді, їхали через Перемишль (а по самій Польщі пересувалися на поїздах і автобусах). Ніяких складнощів при перетині кордону не виникло. В поїзд зайшли українські прикордонники, потім польські – поставили штампики. Потім пройшли митники, вибірково подивилися валізи. У зворотний бік – точно так само. Прикордонники питань не задавали взагалі. Митники запитали, чи веземо з собою алкоголь і сигарети. Ось і всі розмови!
Подорожувати за безвізом легко, просто, спокійно: купив квиток і поїхав! Скористалася безвізом тільки один раз, тому що довго чекала на паспорт. Раніше подорожувала нечасто, оскільки все завжди впиралося в візу: на її оформлення потрібні купа часу, зусиль і грошей. Не скажу, що тепер кожен свій вихідний буду їздити в Європу, але найближчим часом планую поїхати на пару-трійку днів кудись.
Менш досвідченим українським туристам я б порадила насамперед відправитися туди, куди мріяли. Звичайно, найбільш ближній і, напевно, найдешевший варіант – це Польща. До того ж схожість мови дасть побороти певну невпевненість і занепокоєння, та й українців там дуже багато. А подивитися в Польщі є що!

Сергій Депутат, редактор розділу Lol, и Тетяна Куцовера, відділ інфографіки

С: Перший раз я перетинав кордон за безвізом прямо в перший день безвізу. Це був одноденний прес-тур до Вільнюса (Литва). Другий раз, буквально за два тижні, ми з Танею поїхали до Польщі на фестиваль Opener, і знову через Литву.
Т: У перший раз за безвізом поїхала в Литву, через неї до Польщі. Хотіли відвідати Клайпеду по дорозі на фестиваль у Гдині. Ну і оскільки раніше вже перетинала кордони і Литви, і Польщі, то могла порівняти. Перетинати литовський кордон було чомусь спокійніше, навіть без візи.
Від першої поїздки за безвізом залишилися найкращі враження! Та й я більше боюся літаків, ніж кордонів. Ми дуже швидко і радісно пройшли контрольний пункт. Дійсно було приємно, що тебе не допитують, що документів у рази менше і я набагато менше переживала, що забула або неправильно оформила якусь довідку. Без проблем все пройшло.
С: Найкрутіші відчуття були на прикордонному контролі: ти просто даєш паспорт, тобі ставлять штамп, і ти в Європі. Пам'ятаю, як у перший день безвізу нас зустрічав міністр закордонних справ Литви. Він тоді сказав: "Ласкаво просимо додому". Під час прес-туру я не хвилювався, там все мало пройти без проблем. А ось коли ми їхали самі, то трохи побоювалися допитів, але і вдруге все було гладко. На паспортному контролі в Вільнюсі запитали тільки, куди їду і коли повернуся додому. Кордон між Литвою і Польщею перетинали на автобусі, але він не береться до уваги, тому що там немає прикордонного контролю. Але перед посадкою в автобус у нас перевірили паспорти, оскільки рейс був міжнародним.
За минулий рік я скористався безвізом тричі: їздив до Литви, Польщі та до Франції. До безвізу, я їздив в Європу один раз. Раніше ти купував квиток на літак і тобі могли відмовити у візі – це абсурд і великий стрес. Зараз все простіше: купив квиток, знайшов житло і в дорогу.

Т: У 2013-му, щоб поїхати до друзів у Берлін, я отримувала від них запрошення і гарантію їх можливості забезпечити мене матеріально на час перебування у них в гостях. Зі свого боку я теж довго збирала документи, стояла в черзі до консульства, проходила детальне опитування, де і як я з ними познайомилася, заучувала назву берлінського вузу подруги і навіть приносила роздруківку листування з нею в мережі. А тепер подруга пише "приїжджайте!", Ми тут же купуємо квиток і забуваємо про це до самої поїздки.
Дуже багатьом в своєму оточенні раджу хоча б оформити біометричний паспорт. Адже з ним можна злегка розширити свої кордони, сісти на автобус і проїхатися з Ужгорода до Кошице за якісь 300 грн, або з інших прикордонних міст поїхати в найближче місто сусідньої країни і подивитися, як трохи інакше живуть люди. Мені це завжди дуже цікаво навіть в межах України, а тепер стало більше варіантів. Тепер можна просто моніторити доступні квитки на найближчий місяць і не прив'язувати себе до візі. Захотів – зібрався і поїхав. п.с. Побувайте в Клайпеді :)
С: Їдьте в ближнє зарубіжжя, наприклад, Угорщину, Чехію, Прибалтику, це не дорого і дуже цікаво. Не порушуйте правил і спробуйте зрозуміти, як живуть місцеві. Якщо у вас вже є "закордонний", коли будете робити біометрику, залишайте його собі, може стати в нагоді для країн, в які потрібно робити візу.

Ілона Довгань, ведуча на Радіо НВ

За безвізом у перший раз я поїхала до Угорщини, в Будапешт, на вікенд. Безвіз був дуже доречним, оскільки до цього часу закінчився багаторічний шенген в іншому паспорті. Тому – взяла обидва паспорти, купила квиток – і вперед на вихідні в Будапешт. Там дуже чудово пройшли вихідні: прогулянки містом, опера, гуляш – і назад до Києва. Летіла на літаку. Перед цим подивилася, куди є знижки на квитки, і поїхала. На кордоні нічого не питали, ніяких питань.
З безвізом подорожувати стало дуже зручно. Нічого не потрібно, просто показуєш паспорт – тобі кажуть "Щасливої ​​дороги" – і йдеш далі. Все легко і просто. Дуже приємно. До безвізу я подорожувала часто, були поїздки по роботі. Бувало від декількох разів на рік до 10-12 разів, як це було 2014-15 рр., Коли у мене були проекти (зйомки) в Європі. А була ситуація, коли мені запропонували поїхати на конференцію за кордон. Потрібно було їхати за тиждень, а у мене якраз закінчилася шенгенська віза, і я не поїхала. Безвіз спростив цю ситуацію.
Якщо вас немає в списку Інтерполу, у вас діючий паспорт, безвіз, є квиток і ваша поведінка не викликає питань, то навряд чи на кордоні хтось буде вам перешкоджати. Поїздку можна організувати за своїм гаманцем і бажанням: як заздалегідь обрати квитки за знижками, так і підібрати відповідний готель на Букінгу. Поїхати туди, куди хочеться, і багато чого побачити. Подивитися традиції, місцеві визначні пам'ятки, головне – побачити інший менталітет, вийти за рамки звичної нам системи, подивитися на погляди, цінності інших людей. Це те, чого не було в Союзі. Відкриті кордони швидше віддаляють нас від радянщини. Причому, від радянщини в головах. У мене друзі за кордоном, завдяки паспорту, кожні вихідні їздять кудись в нову точку на карті, помандрувати.

Ірина Ярошенко, читачка

© Irina Yaroshenko via Facebook

Головна проблема – мало відпустки. При подорожі за безвізом проблем ніяких, в паспорті вистачає штампів. Авіа подешевшали, відпочинок на велосипеді бюджетний і бачиш в рази більше. З недавнього, де ми побували – острів Гастелугаче (Іспанія) – місце, "де племінник зустрів свою тітку".

Всеволод Севастьянов, менеджер із реклами

Після довгоочікуваного старту безвізу ми з дружиною, як і більшість українців, помчали оформляти новий "мульти-паспорт". У запаморочливій ​​ейфорії ми забули врахувати швидкість друку і кілометрові черги в сервісах із оформлення документів. Зараз вже можу сказати, що наша подорож почалася саме тоді. Після двох місяців очікування на документи дружина зайнялася вибором країни, оскільки подорожувала вона набагато частіше за мене. Жереб упав на місто, де ніхто з нас ще не бував, а саме на Будапешт. Тим більше, Угорщина ж зовсім поруч і витрачати багато часу на переліт не було потреби.
Перші емоції по прибуттю в аеропорт Будапешта були незрозумілими, можливо це була суміш переживань і невідомості, як же буде працювати цей новоспечений безвіз. Можете собі уявити наше здивування, коли, вставши у традиційну чергу для пред'явлення паспорта, ми її залишили буквально за 10 секунд. Побачивши в наших руках паспорт із позначкою, що означає приналежність як ніби до якоїсь касти, до нас підійшла співробітниця аеропорту. "Вам немає необхідності стояти в цій черзі, пройдіть до цього віконця і вас пропустять", – сказала вона нам. Все зайняло від сили хвилини дві. Не задавши нам жодного питання про мету приїзду, не вимагаючи жодного документа про бронь готелів, прикордонник ввічливо віддав нам паспорти і побажав хороших вихідних. Може це і було виключення з правил, але мені хочеться все-таки вірити, що це звичайне явище, яке для багатьох вже стало звичкою.

Олена Іванова, відділ маркетингу

На фото – Париж

Першою моєю поїздкою за безвізом був автобусний тур до Франції (Краків, Дрезден, Париж, Франкфурт-на-Майні, Прага). Їхали через Польщу і Німеччину. В цілому, все було відмінно. Питань на кордоні було менше, ніж до безвізу. На кордоні стояли досить довго, але цьому виною святкові дати. Сама процедура перевірки документів була недовгою.
Безвіз не змінив подорожі, а спростив. Тепер в поїздках більше спонтанності і авантюризму. Можна ввечері вирішити – і ввечері ж виїхати.
Недосвідченим українським туристам я б порадила заглядати в маленькі недосвідчені туристами містечка, вони автентичні, більше відчувається місцевий колорит. Краще побувати скрізь, за можливості. Але, якщо це перша бюджетна поїздка – Краків. Це максимально красиве та душевне місто. А більш дальній варіант – Порто (Португалія). Океан, портвейн, непристойно товсті чайки і душевні місцеві жителі.

Оксана Соломка, редактор сайту

На фото – Дюссельдорф

У перший раз за безвізом я поїхала в Німеччину, в травні, в гості до своїх друзів – в Бонн і Дортмунд. До цього жодного разу не була в німецьких землях.
Будь-яка подорож – це досвід і гірко-солодкі враження. В даному випадку Німеччина зустріла детальною перевіркою, що повністю зіпсувало перше враження від країни. В аеропорту Кельна, на виході з літака, біля трапу, поліція перевіряла паспорти у всіх пасажирів. Тих, кого вони вважали підозрілими (наприклад, з порожнім паспортом як у мене), піддали ретельному опитуванням. Людей десять відвели в поліцейську дільницю на території аеропорту, де кожного по черзі розпитували – хто ти, куди їдеш, скільки заробляєш, скільки грошей з собою маєш. Обов'язково треба було показати зворотний квиток і медстраховку. Детально розпитували про приймаючу сторону: хто вона, де живе / працює, і навіть де ми познайомилися. Ці дані та контакти вони внесли в свою базу даних. Там же на місці поставили штамп в паспорті і відпустили. Півтори години нервування замість Willkommen in Deutschland.
Звичайно, ти розумієш, що вони піклуються про безпеку, в тому числі і туристів, як я. Але осад залишився. В цілому ложка дьогтю не зіпсувала загальне враження від країни. Якщо описати двома словами Німеччину – то це порядок і безпека. Якщо ви шукаєте саме це, то сміливо вирушайте туди.
До безвізу я їздила в Європу орієнтовно раз на рік. Рідкісні поїздки були пов'язані саме з небажанням витрачати час і сили на оформлення візи.
Недосвідченим українським туристам я б хотіла сказати, що головне – не боятися. Не важливо – куди і коли ви полетите. Скрізь ви відчуєте людське ставлення, навіть якщо це "допит" в поліції. Якщо страх великий, то краще почати відкриття Європи з країн, що межують з Україною, наприклад, з Угорщини або Польщі. Моя любов – це Італія. І Мілан, і Венеція, і Неаполь – прекрасні міста. Але я б рекомендувала відправитися на курорт для місцевих. Це будь-яке село, не дуже розрекламоване серед туристів. Тут ви відчуєте dolce vita.

Наталія Завальнюк, менеджер із реклами

За безвізовим режимом їздила один раз, в Рим, де живе мій кум. Перетинала кордон на автобусі, їхали через польський кордон. Крім шалено довгого перетину кордону (8 годин), через який ми дивом не запізнилися на літак, і то тільки тому, що виліт з Варшави до Риму затримали на 4 години, інших труднощів з перетином кордону не було.
Враження від поїздки залишилися чудові. Обожнюю Італію. У Римі багато чого можна подивитися і спробувати – архітектура, смачна їжа, гарні люди. Випав сніг, якого римляни не бачили 6 років. Для них це була величезна подія. Незважаючи на те, що снігу було три сантиметри, оголосили надзвичайний стан, скасували шкільні заняття, на дорогах утворилися великі пробки. Було дуже дивно дивитися на замерзлі фонтани і мешканців півдня, які не звикли носити шапки і теплий одяг.
Дуже рада, що у нас є можливість подорожувати за безвізом. Це економить багато часу і нервів. Якщо до безвізу я подорожувала мінімум двічі на рік, при безвізі є можливість подорожувати частіше, наприклад, знайти бюджетний авіапереліт і злітати на вікенд в Париж або Барселону.
Для тих, хто вперше їде за кордон за безвізом, рекомендую при собі мати всі необхідні документи для безперешкодного перетину кордону: біометричний закордонний паспорт, медичну страховку, квитки на літак або автобус туди і назад, бронь в готелі або готівку 45 євро (для кожної країни вимоги за кількістю грошей індивідуальні - ред.) на кожен день перебування за кордоном.