Titulo

Як створити щось по-справжньому значуще: 22 правила. Блог Райана Голідея

Далеко не всі сідають за створення твору мистецтва або будь-яку іншу роботу із надією, що вона зникне


Будь ви підприємець, письменник, дизайнер, журналіст, продюсер, режисер, блогер, актор або ще хтось, сенс завжди в тому, щоб створити щось значуще, що проіснує довго. Щоб створити щось вічне, досягти того, що перекладач творів Олександра Солженіцина назвав одного разу "незмінною новизною".

Втім, дуже часто це не виходить. Не буде перебільшенням сказати, що життя більшості творчих робіт химерне і коротке.повідомляєhttps://nv.ua



Чи має так бути? Або існують правила, дотримуючись яких ми підвищимо шанси на тривале життя своїх творінь? Думаю, є. Наведу кілька таких правил.

1. Все починається з бажання створити класику. Саме так сказав одного разу мій ментор Роберт Грін. Це не відбувається випадково. Для початку необхідно мати чіткий намір.

2. Пам'ятайте, що ідея – ніщо. Початківець креативщик запитав одного разу режисера Кейсі Нейстат, чи може розповісти йому про свою ідею. Відповідь Кейсі була короткою і гранично чесною: "Я не хочу чути про твою ідею. Ідея – це найпростіша частина". Різниця між відмінною роботою і ідеєю відмінної роботи – це весь той піт, час, зусилля і агонія, які необхідні, щоб перетворити ідею на реальність.

3. Не говоріть про роботу – робіть її. Як каже поет і дизайнер Остін Клеон: "Безліч людей хочуть бути іменником, не роблячи дієслова". Щоб зробити щось велике, необхідна потреба. Щось на кшталт "я хочу це зробити, я повинен, я не можу не".

4. Витримайте марафон. Подивіться на будівництво Храму Святого Сімейства в Барселоні, яке почалося в 1882 році і завершиться до 2026-го – до столітньої річниці смерті архітектора. Пройшли місяці, роки і десятиліття. Метью Вайнер кілька років писав серіал Божевільні у вільний час. Але недостатньо було лише написати сценарій, адже ніхто не хотів знімати серіал. Так що він буквально носив сценарій з собою роками, спостерігаючи, як його критикують і відкидають знову і знову. Створення класики – це марафон, а не спринт.

5. Це не можна підігнати. Одного разу мудрий друг Стефана Цвейга пояснив йому: "Література – прекрасна професія, адже поспіх не є її частиною. Немає жодної різниці, чи буде по-справжньому гарна книга закінчена роком пізніше або роком раніше". Мистецтво не можна підганяти. Йому потрібно дозволити йти своїм шляхом. Йому потрібно дати простір і не можна звіряти зі списком справ.

6. Подолайте "глибину". У кожній творчій роботі неминучі кризи. Всі ми проходимо через те, що письменник Сет Голдин назвав "глибиною". Екзистенційну кризу, під час якої ми будемо змушені поставити собі питання: чи варто робота чогось в принципі? З цієї долини відчаю нас не повинно виводити бажання розбагатіти чи стати знаменитим. Причина повинна бути більш значущою або глибокої.

7. Дорога не буде веселою. Ілон Маск порівнював запуск компанії з "поїданням скла і поглядом в безодню смерті". Не соромно піти, якщо ви перед собою ставите лише одну мету – повеселитися. Zappos і Amazon пропонують співробітникам плату за вихід на пенсію після закінчення 90-денного випробувального терміну. Чому? Тому що таке життя підходить не кожному, і краще зрозуміти це раніше, ніж пізніше.

8. Шукайте натхнення у найкращих. Продюсер звукозапису Рік Рубін, який працював з усіма від Адель до Jay-Z, спонукає артистів не думати про те, що звучить зараз в ефірах. Він каже: "Якщо ви слухаєте кращу музику з тієї, що коли-небудь створювалася, то це буде набагато краще для пошуку вашого власного голосу в дні сьогоднішньому, ніж прослуховування радіо і роздуми на кшталт: "Хочу конкурувати ось з цим". Краще зробити крок назад і подивитися на загальну картину, ніж на те, що відбувається саме зараз". Він також радить не обмежувати свої джерела натхнення лише одним видом мистецтва – можливо, краще шукати натхнення в кращих музеях світу, а не в чартах Billboard.

9. Станьте неймовірним ремісником. Молоді автори люблять вказувати на Джека Керуака, який, імовірно, написав В дорозі за три тижні і під впливом наркотиків. Однак вони не враховують ті шість років, які вони провів за редагуванням тексту перш, ніж став вважати його готовим. Як сказав один дослідник до 50-річчя виходу книги: "Керуак культивував цей міф спонтанного письменства, ніби він ніколи не міняв написане. Однак це неправда. Насправді він був приголомшливим ремісником і присвячував себе письменницькому процесу".

10. Терпіння. Терпіння. Терпіння. Старовинна ідея "якщо щось варте того, щоб бути зробленим, то це варте того, щоб бути зробленим добре" дійсно фундаментальна. Звичайно, це дещо ускладнює процес, але це важливо, якщо ми хочемо, щоб наше творіння жило. Як сказав співзасновник Google Ларрі Пейдж: "Навіть якщо ви провалитеся зі своєю амбіцією, дуже важко буде потерпіти абсолютну невдачу. Люди цього не розуміють".

11. Протестуйте свою роботу. Автор пісень Макс Мартін, який писав для всіх від Селін Діон до Адель, вмикає свої майже готові пісні на стереосистемі в машині, що рухається в Лос-Анджелес Тихоокеанською трасою. Як вона звучить? Що додає до досвіду? Ці питання він задає собі, проїжджаючи мальовничими місцями. Чому? Тому що він розуміє, що його музика створюється саме для цього: робити дні людей яскравіше, зробити повсякденне життя цікавіше. У кожної роботи є мета, і вона досягає її чи ні. Не заводьте те, що не було протестовано.

12. Ідіть туди, куди ніхто раніше не ходив. Важко виділитися в просторі, наповненому велетнями. Прислухайтеся до того, що говорить нам автор стратегії Блакитного Океану: шукайте чисті води. Або пам'ятаєте вислів Пітера Тіля: "Конкуренція – для невдах". Довго живе лише те, що було свіжим і унікальним.

13.Будьте одержимі деталями. Якщо ви зазирнете всередину техніки Apple, то виявите, що і там все красиво. Люди, які її створюють, сприймають весь продукт як витвір мистецтва.

14. Знайдіть свого "редактора". Що важливе робить письменник, коли закінчує рукопис? Віддає його редактору. Ніхто не створює бездоганний твір з першого разу. І нікому не вдається створити покращену другу версію твору без втручання іншої людини. Нікому.

15. Важлива кожна частина процесу. Пам'ятайте цей вираз – не судіть про книгу за обкладинкою? Це абсолютна нісенітниця. Звичайно, про книгу можна судити за обкладинкою – саме тому у книг ці обкладинки і є. Вони створюються для того, щоб привернути увагу до цієї книги і відвернути від всіх інших творів на тій самій полиці. Коли Стів Джобс запустив NeXT – першу компанію після того, як його звільнили з Apple, – він витратив $100 тис. на логотип від одного з кращих дизайнерів у світі. Важлива абсолютно кожна деталь роботи.

Ніхто не створює бездоганне твір з першого разу

16. Знайте своє "чому". Ілон Маск знає, що його місія – привезти людину на Марс. І він вірить, що від цього залежить майбутнє людства. У вас є така ж чіткість бачення? Якщо чесно, кожен з нас був би радий мати хоч 1% такої впевненості. Ваше "чому" не повинно бути публічним, але якщо ви не можете сформулювати мету собі самому, як ви дізнаєтеся, що її досягли? Як ви зрозумієте, які рішення приймати, якщо вашій меті щось загрожує?

17. Дивіться вдалину. Засновник Amazon Джефф Безос нагадує своїм співробітникам: "Фокусуйтеся на те, що не змінюється". Не покладайтеся в своїй роботі на хисткий фундамент, що грунтується на чомусь, що не змінюється.

18. Будьте унікальні і будьте собою. Дуже важливо при створенні вічних речей переконатися в тому, що ви перед собою ставите кращу зі своїх ідей і що така ідея могла з'явитися тільки у вас. Не намагайтеся бути схожим на інших. Намагайтеся бути схожим на себе. Пам'ятайте, що говорив Сенека: потрібна "впевненість у собі і віра в те, що ви на вірному шляху і не звернули з нього, пішовши на стежки безнадійно втрачених людей, хоча деякі з них блукають неподалік від істинного шляху". Ігноруйте конкуренцію. Зосереджуйте на своєму шляху.

19. Робіть більше, ніж одну річ. Вуді Аллен говорив: "Якщо ви знімаєте багато фільмів, то рано чи пізно має вийти дуже хороший". Ви підвищуєте свої шанси, здійснюючи кожен наступний крок.

20. Для кого це? Кращий спосіб тримати в умі свою ідеальну аудиторію – визначити когось, хто її уособлює. Стівенг Кінг вірить, що "у кожного романіста є один ідеальний читач", тому на кожному етапі роботи він задає питання: що про це подумала б моя дружина Табіта? Запитайте себе: хто купить першу тисячу примірників вашої роботи? Хто прийде в перший день?

21. Створіть платформу. В ідеалі для запуску вам потрібна аудиторія. Відповідно до теорії Кевіна Келлі: "Творець – художник, музикант, фотограф, дизайнер, режисер або будь-який інший автор – повинен мати базу з тисячі відданих фанів, щоб існувати". Платформа – це комбінація інструментів, відносин, доступу і аудиторії, на яку ви будете покладатися в поширенні своєї роботи. Так що починайте будувати свою платформу вже зараз – принаймні, створіть список email-розсилки.

22. Нехай вам пощастить. Було б нечесно говорити про вічні творіння і прикинутися, ніби везіння тут ні до чого. Удача вкрай важлива. Неважливо, що ми чули від батьків, справа не завжди лише у важкій праці. Як говорить Нассим Талеб: "Важка праця зробить вас професором або дозволить купити BMW. Але для того, щоб отримати Букер, Нобеля або особистий літак, знадобляться і праця, і удача".
На платформі Blogger.